A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) 2018 júliusától a víziközmű-szolgáltatók tevékenységével kapcsolatos fogyasztói elégedettséget is vizsgálja. 2018 után 2020-ban újra országos Felhasználói Elégedettségi Felmérést végeztetett a MEKH a víziközmű-szolgáltatókkal együttműködve.
A MEKH kétévente készíti el Felhasználói Elégedettségi Felmérését (FEF) a víziközmű-ágazatban. A második, 2020. évi felmérés eredményeit ma a hivatal online konferencián ismertette.
Az elégedettségi felmérés három pilléren nyugszik: alapfelmérés, kiegészítő felmérés és azonnali felmérés.
Az alapfelmérés elvégzésére kétévente kerül sor. Az alapfelmérés a vízközmű-szolgáltatási ágazattal való elégedettség felmérésére szolgáló, kérdőíves, személyes megkérdezésen alapuló helyszíni adatfelvétel. A felmérés során a felhasználók véleményt nyilváníthattak az ivóvíz minőségének, az ivóvízellátás folyamatosságának, a vízfogyasztás mérésének, a számlázás helyességének, valamint a szolgáltató kommunikációs és környezetvédelmi tevékenységének megítéléséről. A felmérés célja az ügyfelek véleményének megismerése, szolgáltatásunk színvonalának emelése.
A felmérés negyven víziközmű-szolgáltatóra terjedt ki, melynek során közel négyszázezer felhasználót kérdeztek meg a víziközmű-szolgáltatások minőségéről, akik összesen több mint másfél millió választ adtak, a vizsgálatot lezáró jelentés pedig ezek feldolgozásán alapszik. Az eredmények azt mutatják, hogy a vízközmű-ágazat megítélése tovább javult, vagyis az ügyfelek elégedettek a szolgáltatójukkal.
Az Alapfelmérés során kapott adatok alapján összehasonlítottuk Társaságunk, a Szegedi Vízmű Zrt. eredményeit az országos átlagértékekkel. A Víziközmű szolgáltatók között – az összesített eredmények alapján – 7. lett a Szegedi Vízmű Zrt. (2018-ban 17.) Az ügyfélszolgálattal 2020-ban a Szegedi Vízmű Zrt. fogyasztói voltak leginkább megelégedve, három kérdés kapcsán is az öt legjobb átlagminősítés egyikét ítélték meg szolgáltatójuknak. Mindent figyelembe véve a víziközmű-szolgáltatók tevékenységét átlagosan 8,5-re értékelték a fogyasztók a teljes mintában, a Szegedi Vízmű Zrt. 8,9 ponttal átlag feletti eredményt ért el:
Forrás: MEKH